. . .i princip alla våra deltagare blir framgångsrika över tid.
— Anders Hedenfalk, Vd Pro Sales Academy

 Vanliga frågor och svar.

  • Du vinner på att samarbeta med en specialist på försäljning som: 1. vet exakt vad som krävs för att uppnå toppresultat, 2. själv har levererat toppresultat, samt 3. har lång erfarenhet av att se till att andra presterar toppresultat.

    Med oss skaffar du en partner som har engagemanget, kunskapen och erfarenheten som behövs för att ta säljare, säljkår och hela organisationen till toppskiktet. Här får du en aktör vars insatser resulterar i: mer motiverade säljare, fler och nöjdare kunder, ett större antal affärer och högre intäkter.

    Du får hjälp att träna säljare tills de blir mästare på att: utveckla relationer, tala övertygande och leda säljprocesser till affärer. Du drar nytta av stringent pedagogik och metodik som lär ut och förankrar de förmågor som utmärker toppsäljare enligt forskning. Därtill kan du komplettera med coachning av säljare för att: 1. stärka fokus och arbetsdisciplin, 2. upprätthålla hög aktivitet, samt 3. förfina teknik och hantera affärsmöjligheter på ett exemplariskt sätt. Det är en investering som får talanger att relativt snabbt formas till elitsäljare. Vidare, får du hjälp att ordna alla förutsättningar som krävs i verksamheten för att lyfta såväl enskilda säljare som hela säljkåren till toppskiktet.

    När du samarbetar med experter som själva har gjort resan från “0” till toppsäljare nationellt och ledare för säljkår på nationell toppnivå kan du känna trygghet. För du kan lita på råd som lämnas när de kommer från passionerade individer som har en bevisad förmåga att ta säljare och säljstyrka till toppen nationellt i den mest krävande branschen av alla.

    Slutsats: du kommer lyfta dina resultat när du väljer en aktör som har mer än tio års erfarenhet av att leverera toppresultat; när du arbetar med en aktör som har mycket nöjda deltagare, som presterar på hög nivå oavsett bransch.

  • Att bli en mästare på att sälja kräver träning, mycket träning. Det finns inga genvägar. Det räcker inte med inspirerande: föreläsningar, filmer, böcker, presentationer och citat. Det behövs betydligt mer för att uppnå toppresultat.

    Det krävs noggrant utformad progressiv praktisk träning för att förankra ett nytt effektivt beteende och skapa nya kraftfulla vanor. Det är skälet till att vår utbildning, coachning och ledning fokuserar på att bana in, repetera och tillämpa metodiken tills den blir ett helt naturligt beteende i alla lägen. Den processen ställer höga krav på deltagarna som måste arbeta dedikerat och systematiskt för att få toppresultat. De behöver öva kontinuerligt för att såväl utveckla som upprätthålla förmågan att prestera på topp. Precis som elitidrottare gör dagligen.

    Uppsidan? Den förväntade avkastningen är hög. Såväl enskilda försäljare som hela säljorganisationer kan lyfta försäljningen till toppnivåer, under förutsättning att de kombinerar ett starkt kunderbjudande med ett effektivt arbetssätt och en hög aktivitetsnivå.

  • Det finns en “ränta-på- ränta effekt” i livet i allmänhet och inom försäljning i synnerhet. Den innebär att säljare som konsekvent vidtar små, till synes obetydliga, “smarta handlingar” får enorma belöningar på sikt. Det sambandet är bakgrunden till att i princip alla våra deltagare blir framgångsrika över tid.

    Förklaringen är att de lär sig, förankrar och tillämpar en effektivt och väl beprövad metodik för att bli framgångsrika säljare, vilket resulterar i nöjdare kunder, högre försäljning och större intäkter.

    Deltagare som är i en “tidig utvecklingsfas” får normalt en kraftigt förbättrad förmåga att prestera. De som redan är “etablerade” får vanligtvis en signifikant förbättrad förmåga att leverera. Det innebär att båda grupperna kan förvänta sig en betydande förbättring i praktiken.

    Baserat på över tio års statiskt är slutsatsen att investeringar i utbildning och coachning generellt blir lönsamt redan efter ett par månader för “normalpresterare” och efter ett par veckor för “högpresterare”, under förutsättning att försäljaren: 1. använder metodiken, 2. utför rätt aktiviteter, 3. uppvisar hög aktivitet, samt 4. tillhandahåller ledande med produkter / tjänster med signifikant täckningsbidrag.

  • Toppsäljare har flest och nöjdast kunder av primärt fyra anledningar. För det första har ledande säljare tydlig målsättning, stark motivation, gedigen kunskap och hög aktivitet.

    För det andra har de främsta effektiv säljteknik. De är mästare på att: 1. skapa och utveckla relationer, 2. kommunicera noggrant och övertygande, 3, förmedla kunskap pedagogiskt, samt 4. leda processer till ärliga, tydliga och konkreta förbättringar.

    För det tredje är de bästa säljarna särskilt skickliga på att först fastställa kundens exakta behov och önskemål för att sedan presentera lämpliga lösningar på ett sådant sätt att kunden förstår, ser och känner att de ligger helt i linje med målbilden.

    Slutligen är framstående säljare ytterst måna om att: a) entusiastiskt, sömlöst och skyndsamt hjälpa till, b) ställa rätt förväntningar i samband med varje affär, samt c) vårda relationer och anpassa lösningar för att säkra att kunden är mer än nöjd hela tiden.

  • Principen är att ersättningsnivån för engagemang skall vara: 1. signifikant lägre än nuvärdet av förväntad intäktsökning, och 2. konkurrenskraftigt på marknaden.