Värdefulla forskningsresultat, inspirerande exempel och insiktsfulla citat - allt för att stärka prestationen. Läs artiklarna, prenumerera på nyhetsbrevet och kontakta oss när du vill ha hjälp att ta försäljningen till toppnivå.
Kunskap lyfter resultat.
Sätt direkt fokus på kunden i möten.
Toppsäljare riktar omedelbart laserfokus på kundens intressen i affärsmöten. Genom att initialt lyfta fram kundvärdet med mötet, ge förslag på effektiv agenda, samt säkra gemensam tidsplan inger eliten förtroende och banar väg för framgång.
Analysera förluster för fler vinster.
Säljare förlorar främst affärer på grund av bristande engagemang, kunskap och / eller kompetens. Vägen till framgång är att säkra expertkunskap och effektiv säljmetodik, samt uppvisa gediget engagemang för att addera värde till varje enskild kund.
Toppsäljare leder med smarta frågor.
Högpresterande säljare är mästare på att leda med frågor. Eliten får kunden att lyfta fram explicita behov och värdet av potentiella förbättringar. Genom att bana in tekniken kan säljare dramatiskt öka sin försäljningsvolym från stora konton.
Ge en kundupplevelse i världsklass.
Toppsäljare ger kunden en hänförande säljupplevelse. Eliten vet mer om kundens situation än kunden själv. Vinnare levererar nya värdefulla insikter och påvisar tydliga möjligheter. Mästare får kunden att förbättra framåt. Affärerna flödar.
Sju vanor som utmärker toppsäljare.
Toppsäljare producerar säljresultat och kundnöjdhet på högsta nivå. Anledningen är vinnande vanor. Här appliceras “The 7 Habits of Highly Effective People” på försäljning. Det blir tydligt att beteende banar väg för toppresultat.
Så påverkar ersättningsvillkor utfall.
Att kompensera säljare rätt är av helt avgörande betydelse. Forskning visar att ledande organisationer har villkor över snittet i branschen. Studier visar också att säljare med obegränsad uppsida presterar bättre.
Bli en mästare på att boka möten.
Att kunna sälja över telefon är guld värt. Vägen till framgång är: rätt inställning, hårt arbete, proffsigt intryck, effektiv metodik, vänligt driv, glad ton, tydlig kommunikation, konkreta möjligheter, sprudlande entusiasm, samt hjärtlig stämning.
Såhär attraheras nya kunder.
Ett effektivt sätt att attrahera nya kunder är att först väcka intresse och skapa trovärdighet för att sedan visa vilket konkret mervärde möjliga förbättringar kan skapa. Nyckeln till framgång är att fokusera på kundens intresse och framgång.
Vinnare förbereder sömlösa avslut.
Toppsäljare är mästare på att blixtsnabbt anpassa strategi och taktik i samband med avslut för att göra affär. Nyckeln till framgång är att stegvis leda kunder till uppenbara förbättringar som medför att det blir helt för alla parter att göra affär.
Coachade säljare levererar mer.
Forskning visar att säljare som får individuell, kontinuerlig och kompetent säljcoachning presterar signifikant högre säljresultat. Bakgrunden är att kvalificerad försäljning är komplext och därför skapar en skicklig mentor ett påtagligt värde.
Vägen till ett flöde av referenser.
Att inhämta referenser är vägen till himmelriket för såväl säljare och säljstyrkor som hela säljorganisationer. För en oändligt ström av kvalitativa referenser stärker motivation, frigör tid, minskar risk och ökar lönsamhet.
Säljupplevelsen är nyckeln.
Forskning visar att säljupplevelsen faktiskt är markant viktigare än varumärke, produkt, service och pris när det gäller att vinna och behålla kunder. Nyckel till framgång är alltså inte vad en säljare säljer, utan hur en säljare säljer.
En tydlig modell för att högprestera.
Försäljare som framförallt "utmana kunder" levererar klart högst resultat. Det gäller särskilt inom kvalificerad försäljning. Genom att lära hela säljstyrkor att arbeta på ett sådant sätt är det därför möjligt att lyfta intäkter och lönsamhet.
Mer värt att stänga prestationsgap.
Det ekonomiska värdet av att träna säljtalanger till toppsäljare är enormt högt inom kvalificerad försäljning. Anledningen är att ju mer kvalificerad försäljning desto större skillnad i säljresultat mellan toppsäljare och normala säljare.
Gör som topporganisationer “B2B”.
Vad utmärker de säljorganisationer som presterar bäst oavsett bransch? Strategiskt är det sju karaktärsdrag som tar sikte på struktur och beteende. Dessa faktorer går att implementera i alla verksamheter för att snabbt lyfta resultaten.
Säkra säljledning på elitnivå.
Alla säljare vet att kvaliteten på säljledningen har en helt avgörande betydelse för möjligheten till framgång. Forskning visar också att högpresterande säljchefer är nyckeln till att medarbetare och team presterar på toppnivå. Därför: säkra att din ledning verkligen levererar.
Utvecklas snabbt med rätt frågor.
När toppsäljare möter nederlag förbättrar de arbetsgången. Genom att ställa rätt frågor är det möjligt att lokalisera fel och brister, samt omgående vidta rätt åtgärder. Detta görs för att den som ständigt utvecklas blir närmast oövervinnerlig på sikt.
Åtgärder för starkare kundrelationer.
I takt med att konkurrensen ökar ställs högre krav för vinna och behålla kunder. Vägen till framgång är att skapa mer värde på fler fronter för varje kund, samt agera på ett sådant sätt att relationen bli särskilt vänskaplig, givande och robust.
Den mest lärorika formen av sälj.
Toppsäljare är mästare på kommunicera fördelen för kunden. Ett sätt att snabbt öva förmågan att lyfta fram nyttan är att ringa och boka möten. Den som bemästrar försäljning över telefon kan i princip sälja vad som helst i fysiska möten med kunder.
Egocentriska säljare förlorar.
Generellt gillar köpare tyvärr inte att träffa säljare. Skälet är att de upplever säljare som alltför självcentrerade och fokuserad på att sälja. Därför blir försäljare som visar genuin omtanke om kundens bästa mest framgångsrika.